Pages

Sunday 22 January 2012

keta api tanah melayu

wahh dh 4 ari aku x on9.. rekod baru hehe.. x pelah ni nk cter perjalanan balik k JB.. hehehe
tq 2 KTM... sbb dh bawak aku balik ngan selamat .... hehehe
bagi sesape yang kureng berpengalaman naek train ekspress KTM nih ni mungkin korg akan tau lah cket pasal train nih. aku beli tiket tuk ke jb bertarikh 19/1 lah n aku pilih naek train coz aku rase ianya lagi selesa n bebas berbanding naek bas atau kereta.. bagi aku lah... flight ?? maybe next time lah... hehhe

ok back to the topic, aku pown tempat tiket utk train ekspress sinaran selatan yang akan bertolak dr Kl sentral kul 9 pagi... tapi kalu korg nk naek kat kajang bleh jek... aku beli tiket utk koc tempat tdor... saje jek supaya perjalann lebih selesa. dalam train nih ade koc kelas satu (bilik n seat first class cm dlam bas uh), ade lak koc kelas 2 n ekonomi.... so korg leh wat pilihan lah nak duk kat koc mane..... macam2 ada!!!
antara askar yang ade dlm gerabak train.. siap bwak pistol agih...

ni kire in-'train' meal... yum
first class coach.. wooo
so nk djadikan cter disebabkn aku nyer train kul 9 so kne lah gerak awal dr UKM, kul 7 dh kuar dr kolej lpas jumpe room mate n kekawan..... seb baeklah aku sampai jek kat bus stop dh ade bus Rapid kl... cepat lah cket aku leh sampai kat stesen komuter UKM.... sesampai jek kat sane aku terus beli tiket n tunggu tuk 3 minit then train sampai.. aku berdoa jek moga2 train uh kosong wlupun aku tau hakikat sebenar naek KOmuter nih. gler nyer sesak komuter uh... adoiiii sabo jelah nk menyampai ke Kl sentral.... waduhhh seb baek aku selamat sampai dalam kul 8.30 pagi... terus gerak k gate A ready tgu keteapi.. tapi bile trun jek ke platform aku nampak wane hijau uniform askar jek kat platform... x silap dierg tempah 2 gerabak yang sama koc ngn aku.. apa tujuan dierg naek train aku x tau.... yang aku tau dierg semua turun kat stesen Gemas...
berselisih ngan train laen.. 
tapi perjalanan kali nih lame sikt sbb ktrg terpakse berhenti kat beberapa stesen tuk beri laluan kepada train yang menghala kearah utara termasuklah sebuah train eksklusif nih,  Eastern & Oriental Ekspress. kepada sesiapa yang x tau.. train nih sgt ekslusif n bergaya, hiasan dalaman die emg klasik maklumlah org yang naeknye ialah VIP n golongan bangsawan dari negara nih n tourist .... dierg nh memilih pakej percutian ekslusif menggunakan  train nih menjelajah dari singapura ke chiang mai.. same nk rse pengalaman travel cam nih.cepat2 lah kumpul duet dr skang yek...

yang penting akhirnya aku sampai umah ngan selamat kul 4 ptg & like always, home sweet home...

2 comments:

eka cik ted said...

okeh,like entry nieh..
follow i pulak! =')

haris@gary said...

baeklahhhh huhu